Je kunt een reparatie verzoek indienen via ‘Mijn Ad Hoc’: https://www.mijnadhoc.nl
Wanneer je ingelogd bent, klik je op jouw adres en vanuit daar zie je een knop “Storing melden”
Bij antikraak is de borg €300,- en bij tijdelijke verhuur is de borg 1,5 keer de huurtermijn.
Na beëindiging van de overeenkomst en onder de voorwaarde dat dit originele borgontvangstbewijs uiterlijk is ingeleverd op de einddatum van de overeenkomst, wordt de borgsom uiterlijk binnen 14 werkdagen op je bankrekening teruggestort, mits je de ruimte(s) leeg, bezemschoon en schadevrij onder afgifte hebt opgeleverd. Tevens moeten alle financiële achterstanden of vorderingen zijn voldaan.
Stuur een e-mail naar het betreffende regiokantoor. Vermeld daarin:
Voor al je vragen over de sollicitatieprocedure of specifieke vacatures kun je mailen naar recruitment@adhocbeheer.nl.
Voor vragen over een ander onderwerp kun je het beste contact opnemen met voor jou dichtstbijzijnde regiokantoor.
Op sommige vacatures krijgen we enorm veel reacties, waarvoor we slechts een beperkt aantal kandidaten kunnen uitnodigen. Ben je in zulke gevallen niet uitgenodigd voor een gesprek, dan is het voor ons dus helaas niet mogelijk om meer toelichting te geven dan in de e-mail staat. Mocht je na een eerste of tweede gesprek niet doorgaan in de procedure, dan bellen of mailen we je altijd met een persoonlijke toelichting.
Helaas niet. Alle vacatures die we hebben ingevuld, verwijderen we direct van onze site. Je kunt in die gevallen dus niet meer solliciteren naar de functie.
Ad Hoc is altijd op zoek naar goede medewerkers die bij ons bedrijf passen. Staat er dus momenteel geen passende vacature op onze site, maar zie je jezelf al als Ad Hoc-er aan de slag gaan? Stuur dan een open sollicitatie naar recruitment@adhocbeheer.nl. We kunnen niets beloven, maar wellicht hebben we dan wel een plek voor jou in ons team!
Je kunt er vanuit gaan dat elke vacature die op onze website staat actueel is; ingevulde vacatures verwijderen we zo snel mogelijk.
Als je na twee werkdagen na het insturen van je CV nog geen ontvangstbevestiging van ons hebt gekregen, dan is je mailtje niet goed bij ons binnengekomen. Probeer het in dat geval alsjeblieft nog eens. Blijf je problemen houden met het mailen van je CV, bel dan even met onze HR-afdeling: 070 – 312 03 58.
Bij een afwijzing zal Ad Hoc je sollicitatiegegevens, mede in het kader van de Wet Privacybescherming, uit de database verwijderen. Mocht je dus al wel eens bij Ad Hoc gesolliciteerd hebben en later weer solliciteren, stuur dan wederom een motivatiebrief en actueel CV.
Bij antikraak wonen is de opzegtermijn 28 dagen. Natuurlijk doen we ons best je zo snel mogelijk in te lichten wanneer je het pand zult moeten verlaten.
Aan de hand van een leegstandvergunning wordt de woning nog tijdelijk verhuurd. Je betaald daarvoor meer dan als je op basis van tijdelijk beheer gaat wonen maar krijgt in ruil daarvoor dan ook iets meer zekerheid. Let op: Als je in aanmerking wilt komen om tijdelijk te huren via Ad Hoc hebben we een aantal documenten van je nodig om te toetsen of je aan alle voorwaarden voldoet.
Ad Hoc krijgt tijdelijk panden in beheer die in afwachting staan van sloop, ontwikkeling, verhuur of verkoop. Door tijdelijk mensen in de panden te huisvesten minimaliseren wij de leegstandrisico’s. Je bent onze ogen en oren én natuurlijk het visitekaartje van Ad Hoc in de buurt en richting alle betrokken partijen. Daarnaast woon je heel voordelig op de meest avontuurlijke locaties. Er is geen sprake van huur maar bruikleen, dat wil zeggen dat je een maandelijkse vergoeding betaalt en we een opzegtermijn van 28 dagen met elkaar afspreken. Tevens maken we met elkaar aanvullende afspraken over de woonvorm, de voorwaarden en het gebruik van het pand en de ruimte waar je tijdens de intakepresentatie en in de bruikleenovereenkomst informatie over ontvangt.
Om een zo goed mogelijke match te maken werkt Ad Hoc met een voordrachtsysteem. Je kunt je dus alleen bij ons inschrijven als één van onze huidige bewoners je voordraagt. Ken je iemand die via Ad Hoc woont, vraag dan of deze persoon jou wil voordragen. Zonder voordrager is het niet mogelijk om je aan te melden voor antikraak wonen.
Een greep uit het huidige aanbod kun je vinden op onze website en op Facebook. Heb je interesse in een woonruimte en ben je al wonend/ingeschreven? Dan kun je jouw interesse kenbaar maken via ‘Mijn Ad Hoc‘. Ben je nog niet bij ons ingeschreven? Dan kun je nog niet direct op een woning reageren. Schrijf je dan eerst bij ons in.
Praktische tips om besmetting te voorkomen
Het risico van besmetting is te verkleinen door de volgende voorzorgsmaatregelen in acht te nemen. Lees deze tips goed door.
Douche
Je kunt veilig douchen als de temperatuur van het douchewater in het warmwatertoestel afgesteld is op minimaal 55°C. Bij temperaturen boven de 55°C wordt de bacterie gedood. Ben je langer dan een week niet thuis geweest? Laat dan het koude en warme water een minuut stromen. Het beste kun je douchekop onderdompelen in een emmer met water.
Tuinslang
Je kunt tuinslangen beter leeg bewaren. Het risico is over het algemeen klein als je de slang aansluit op de koudwaterkraan. Zelden zal de temperatuur in een dergelijk systeem langere tijd boven de 25°C zijn en blijven. Het risico op groei van de bacterie neemt toe als een tuinslang: langere tijd in de zon blijft liggen en/of een tuinslang minder vaak gebruikt wordt en stilstaand water bevat daarom moet je de tuinslang na gebruik leeg laten lopen. Er is dan geen kans op stilstaand water waarin de legionellabacterie zich kan ontwikkelen.
Brandslang
Nooit gebruiken voor andere werkzaamheden. Alleen in noodsituatie gebruiken om brand te blussen.
Kranen
Ook kranen waarvan de leidingen bovengronds of bijna bovengronds liggen, kunnen een risico vormen. Door de buitentemperatuur kan het water daarin worden opgewarmd tot tussen de 25 en 55 °C, vooral als de kraan weinig wordt gebruikt. Dergelijke kranen kunnen een bron zijn van bacteriën waaronder legionella. Vooral als het water wordt gebruikt voor het douchen of sproeien.
Voor meer informatie neem je contact op met het regiokantoor of kijk op: www.legionella.nl
Voor asbestrisico’s geldt dat het bouwjaar van het pand als uitgangspunt voor risicomanagement wordt gekozen. Panden die na 1993 gebouwd zijn, bevatten geen asbesthoudende producten. Het gebruik van asbesthoudende producten is sinds dat jaar verboden in Nederland. Voor woningen geldt dat de eigenaar verplicht is om Ad Hoc te informeren over aanwezige asbest. Indien er geen asbestinventarisatierapport aanwezig is, dient deze alsnog in orde gemaakt te worden.
Indien er asbest aanwezig is wordt de bewoner geïnformeerd over de risico’s van asbest en hoe veilig met de risico’s om te gaan. De belangrijkste punten zijn:
Voor meer informatie neem je contact op met het regiokantoor of kijk op de website van Rijkswaterstaat.
Ja, je bent vrij om een pand af te wijzen. Uiteraard horen we wel graag wat de reden van de afwijzing is zodat we hier in de toekomst rekening mee kunnen houden. Wanneer er regelmatig geweigerd wordt zonder goede reden, zullen we met jou in gesprek gaan over de vraag of je wel geschikt bent om via Ad Hoc te wonen.
Kennen we jou eenmaal als goede, verantwoordelijke Ad Hoc bewoner, dan heb je altijd een streepje voor. Wanneer het pand waarin jij woont opgeleverd moet worden, doen wij ons best om je ergens anders te plaatsen. Garanties bieden kunnen we niet, maar doorschuivers worden bovenaan de wachtlijst gezet!
Dat is lastig te zeggen, want de wachtlijsten binnen Ad Hoc zijn erg verschillend en veranderlijk. De wachttijd verschilt per regio, plaats en periode. Uiteraard zijn jouw wooneisen hierbij ook een factor: hoe flexibeler je bent, hoe groter de kans is dat we iets voor je hebben.
Voor actuele informatie raden we je aan contact op te nemen met het betreffende regiokantoor. Check ook regelmatig het aanbod op de website en op Facebook.
Neem contact op met het regiokantoor waar je bent ingeschreven.
Je mag wonen op basis van tijdelijk verhuur als je voldoet aan de volgende criteria:
Voor het beheer van uw vastgoed brengt Ad Hoc geen kosten in rekening. Wij maken graag met u een afspraak hoe wij u kunnen ontzorgen! Ad Hoc is al ruim 30 jaar marktleider in leegstandbeheer en is met 10 regiokantoren in de grote steden van Nederland perfect in staat om haar opdrachtgevers professioneel te bedienen. Het fundament van onze organisatie is in de afgelopen jaren echter niet alleen gebouwd door onze producten, maar ook door onze vakkundige medewerkers. Onze regioteams kenmerken zich door hun enthousiasme, korte lijnen, snelle besluitvorming, klantgerichtheid, humor en gezelligheid.
Ja, bezichtigingen kunnen te allen tijde door blijven gaan. Wel vragen we om vooraf bezichtigingen bij ons aan te geven zodat we de aanwezige bewoners of ondernemers hiervan op de hoogte kunnen brengen. Zo kunnen zij op hun beurt extra hun best doen om het pand voor bezichtigingen optimaal representatief te houden; een kernpunt in onze afspraken met gebruikers.
Tijdelijk gebruik door bewoners of ondernemers werkt preventief. Ook na het invoeren van de wet Kraken en Leegstand, waarin kraak strafbaar is gesteld, is kraken nog steeds een veelvoorkomend probleem. Daarbij geldt: voorkomen is beter dan genezen.
Daarnaast beperkt leegstandbeheer niet alleen het risico van kraak, maar ook de andere leegstandsrisico’s, zoals vandalisme en het steeds vaker voorkomende koperdiefstal. Ook vanuit maatschappelijk oogpunt is leegstandbeheer gewenst: zo blijft de leefbaarheid en veiligheid in de wijk behouden en voorkomt u verloedering.
Ad Hoc probeert zoveel mogelijk het gebruik conform bestemming van het onroerend goed te behouden. In bedrijfspanden plaatsen we dan ook met name ondernemers. Voor u werkt dit verkoop- of verhuur bevorderend, omdat potentiële kopers of huurders goed de mogelijkheden kunnen zien van uw pand. In woningen plaatsen we studenten en starters op de woningmarkt. Zo blijft de leefbaarheid behouden gedurende bijvoorbeeld sloop- of renovatie.
Hier vindt u de handleiding van Mijn Ad Hoc. Deze handleiding neemt u stap voor stap mee in de functionaliteiten van deze omgeving.
Ad Hoc is aangesloten bij het Keurmerk Leegstandbeheer. Binnen het keurmerk is een oplevertermijn afgesproken van één maand. Zo hebben de huidige bewoners en ondernemers de tijd om een nieuwe ruimte te vinden en kunt u weer snel over uw pand beschikken.
Volgens de huisregels van Ad Hoc zijn huisdieren niet toegestaan.
Hier vind je de rekentool van ProPropertyPartners. Met deze tool kun je makkelijk uitrekenen wat je ongeveer kwijt zult zijn aan nutsvoorzieningen.
Nee, het is niet mogelijk om een persoon onder de 18 jaar in een Ad Hoc pand te laten verblijven – ook niet onder toezicht van een volwassene. De reden hiervoor is dat we geen garantie op woonruimtes kunnen bieden of de duur van het gebruik kunnen aangeven. Wij willen geen minderjarigen in deze situatie brengen.
Nee, helaas is dat geen mogelijkheid. We gaan namelijk met de bewoner zelf de overeenkomst aan en daarbij horen ook alle andere afspraken. De maandvergoeding incasseren wij in ieder geval elke maand bij de desbetreffende persoon met wie wij de overeenkomst hebben afgesloten.
Zonder voordrager is het niet mogelijk om antikraak te wonen via Ad Hoc. Voor wonen op basis van tijdelijke verhuur heb je echter geen voordrager nodig, dus wellicht is dat een optie. Meer informatie over tijdelijk huren vind je hier.
Indien je een klacht hebt of je bent ergens ontevreden over, bel dan altijd eerst met het desbetreffende regiokantoor. Kom je er niet uit? Stuur dan je klacht naar klacht@adhocbeheer.nl. De maximale behandeltijd is 10 (werk)dagen.
Na het tekenen van het contract vragen wij je om de volgende kosten te voldoen:
Deze kunnen op kantoor worden gepind of via een betaallink worden voldaan.
Je mag antikraak wonen als je voldoet aan de volgende criteria:
Je kunt jouw interesse via het aanmeldformulier op de website kenbaar maken. Nadat je het formulier hebt ingevuld, zullen wij contact met je opnemen om jouw aanmelding om te zetten in een inschrijving (eenmalige kosten: €25, deze betaal je op het moment dat je een werkruimte accepteert). Alleen ingeschreven ondernemers kunnen in aanmerking komen voor een werkruimte via Ad Hoc.
In geval van ernstige calamiteiten buiten kantoortijden kun je bellen met het speciale alarmnummer 0900 8166. Zij schakelen dan één van de Ad Hoc-medewerkers in om samen met jou het probleem op te lossen.
Dat is lastig te zeggen, want de wachtlijsten binnen Ad Hoc zijn erg verschillend en erg veranderlijk. De wachttijd verschilt dus per regio, plaats en periode. Uiteraard zijn jouw werkeisen hierbij ook een factor: hoe flexibeler je bent, hoe groter de kans is dat we iets voor je hebben.
Voor actuele informatie raden we je aan contact op te nemen met het betreffende regiokantoor. Check ook regelmatig het aanbod op de website en op Facebook.
De basis van onze overeenkomsten is flexibiliteit. Groeit jouw bedrijf uit zijn jasje of heb je het financieel wat zwaarder? Dat is geen probleem. Bij Ad Hoc is de opzegtermijn 28 dagen, zodat je nergens langdurig aan vastzit. Deze opzegtermijn is wederzijds; van jou wordt ook flexibiliteit verwacht. Het is dus ook belangrijk om daar bij de inrichting van de werkruimte rekening mee te houden.
Een greep uit het huidige aanbod kun je vinden op onze website en op Facebook. Heb je interesse in een werkruimte en ben je al werkend/ingeschreven? Dan kun je jouw interesse kenbaar maken via ‘Mijn Ad Hoc‘. Ben je nog niet bij ons ingeschreven? Dan kun je nog niet direct op een werkruimte reageren. Schrijf je dan eerst bij ons in.
Een werkruimte via Ad Hoc is er al vanaf € 200,- per maand. De exacte prijs van de ruimte is afhankelijk van diverse factoren, waaronder de grootte van de ruimte en de aanwezige faciliteiten. Daarnaast betaal je eenmalig het inschrijfgeld van € 30,-. Alleen als de werkruimte wordt geaccepteerd, wordt het inschrijfgeld berekend.
Je kunt je aanmelden via het aanmeldformulier op de website. Kijk eerst goed of je aan de criteria voldoet. Je ontvangt daarna een e-mail met een verwijzing naar het volledige aanmeldformulier. Als het inschrijfformulier volledig is ingevuld, zal het betreffende regiokantoor jouw aanmelding in behandeling nemen. Mocht je aan de voorwaarden voldoen dan maken wij een afspraak met je voor een intakegesprek. Tijdens dit gesprek vertellen wij meer over wat een tijdelijke verhuur of antikraak wonen/werken inhoudt, onze regels en het verdere proces. Als die kennismaking prettig verloopt, kun jij je gelijk inschrijven voor en in aanmerking komen om via Ad Hoc te wonen of werken.
Ik wil mij aanmelden voor:
Wij streven ernaar om jouw aanmeldformulier binnen 5 werkdagen in behandeling te nemen.
Als je je in wilt schrijven, dien je ervoor te zorgen dat je een aantal zaken aan kunt leveren voor het intakegesprek. Zonder deze documenten kunnen wij je helaas niet inschrijven. Verplicht om aan te leveren zijn:
Daarnaast dien je, wanneer het gesprek goed verloopt en je daadwerkelijk wordt ingeschreven, direct €30,- inschrijfgeld te voldoen.
Het online aanmelden is gratis. Besluit je na het intakegesprek in te schrijven voor de antikraak of tijdelijke verhuur wachtlijst, dan betaal je € 30,-.
Antikraak
Wanneer je op antikraakbasis gaat wonen, wordt een bruikleenovereenkomst gesloten. In deze bruikleenovereenkomst worden afspraken gemaakt omtrent het tijdelijk gebruik van een leegstaand pand dat wacht op herbestemming, verkoop, verhuur of sloop. Met een bruikleenovereenkomst bouw je geen huurrechten op, die je bij een reguliere huurwoning wel hebt. Denk hierbij o.a. aan huurbescherming. Bij een bruikleenovereenkomst werken we met een opzegtermijn van 28 dagen en er wordt geen minimumtermijn afgesproken. Vooraf is bijna nooit duidelijk hoe lang je er kunt blijven wonen of werken. Daar tegenover staat dat je heel voordelig kunt wonen of ondernemen.
Tijdelijke verhuur op basis van de leegstandwet
Bij verhuur op basis van de leegstandwet ga je een tijdelijke huurovereenkomst aan. Je bent bij tijdelijke verhuur altijd gegarandeerd van een minimale contractduur van 6 maanden. De verhuurder heeft hierbij een opzegtermijn van 3 maanden, de huurder heeft een opzegtermijn van 1 maand.